Набуття ключової іншомовної компетенції
Верховна Рада ухвалила законопроєкт, за яким англійська мова визначена мовою міжнародного спілкування в Україні. Ухвалення цього закону – це важливий крок у розвитку освіти та науки. Він сприятиме ефективнішій взаємодії науковців, освітян та здобувачів освіти з міжнародною спільнотою.
Одночасно зростають вимоги до вивчення здобувачами освіти англійської мови для спеціальних цілей, а саме англійської мови професійного спрямування.
Практичний курс цієї дисципліни полягає у формуванні в студентів професійно-комунікативної компетентності та в удосконаленні навичок в різних видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, письмо та читання). А комунікативна спрямованість навчання забезпечує таку організацію освітнього процесу, яка веде до належного рівня практичного оволодіння іноземною мовою в усній та письмовій формах.
У процесі вивчення курсу “Англійська мова за професійним спрямуванням” студенти навчаються самостійно працювати з інформаційними джерелами, творчо сприймати і осмислювати навчальний матеріал та використовувати у різних видах мовленнєвої діяльності.
Програма освітньо-кваліфікаційного рівня «Молодший бакалавр» “Англійська мова для дизайнерів”, автором якої є викладач-методист Гулей О.Г., (схвалено Науково – методичною радою Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, протокол №1/1031від 21.03.23р.), передбачає прагматичне засвоєння різних видів мовленнєвої діяльності відповідно до профілю майбутньої професії, тобто вміння читати і розуміти популярну та наукову літературу у сфері дизайну, користуватися усним монологічним та діалогічним мовленням у межах професійної тематики. Робота над активним словником, професійною термінологією та граматичними конструкціями дає можливість опрацьовувати практично неадаптовані тексти та готує студентів до самостійного опрацювання інформації у майбутньому.
Заняття зі спецкурсу “Англійська мова для дизайнерів” було проведено з метою систематизації та узагальнення знань , отриманих у процесі вивчення Модуля 1 “Дизайн. Вступ до спеціальності”, а саме: розвитку монологічного та ситуативного мовлення, обговорення, мікровисловлювання з опорою на текст, наочність, ключові питання та вміння користуватися активною лексикою.
Студенти дали визначення ключових термінів: “дизайн”, “графічний дизайн”, “дизайн середовища”, “дизайн одягу”. Висловлювались про особливості курсу “Англійська мова для дизайнерів” та важливість її знання для дизайнера та взагалі для сучасної людини, зазначили сфери застосування у житті, доповнивши висловлювання: “Якщо я знатиму англійську мову, я зможу …”.
Відбулося обговорення питань: “ Чи достатньо лише таланту , щоб стати успішним дизайнером” та “Які шляхи становлення дизайнера?”. Студенти підсумували, що важливим є отримання спеціальної освіти, постійна самоосвіта, самовдосконалення, що означає long-life learning (навчання впродовж життя), проходження різноманітних курсів, майстер-класів, готовність до неочікуваних творчих можливостей , пошук та створення власних проєктів , використання кожної нагоди показати та прорекламувати себе.
Студенти озвучили свої есе на тему “ Що я роблю, щоб стати успішним дизайнером”. Під час заняття були обговорені такі поняття як “hard and soft skills”( “жорсткі” та “м`які” навички), необхідні для того, щоб бути успішним, конкурентоспроможним та затребуваним на ринку праці. Як елемент інтерактивності та взаємодії з присутніми викладачами, студенти відповіли на їх запитання: “Що таке жорсткі/м`які навички дизайнера?”, “Уявіть себе через декілька років. Ви набули певного досвіду та знаходитесь у пошуках роботи. Які Ваші сильні сторони ?”. Студенти відзначали , що важливими є як вузькопрофесійні вміння ( вміння малювати,знання програм та здатність до постійного навчання у своїй сфері та інші), так і універсальні компетенції: комунікабельність, схильність до командної роботи, сприйняття критики та порад, стресостійкість.
На занятті відбувалася індивідуальна словникова робота з пошуку визначень професійних термінів: “principles of design”(balance,variety, movement\rhythm, emphasis, contrast, unity),”elements of design” (line, shape, form, texture, color, value) ,з використанням глосарія термінів з дизайну та персональних мобільних застосунків.
У процесі заняття мала місце індивідуальна, парна, та групова форми роботи, а також гейміфікація виконання завдань, елементи гумору та поезія , які сприяли послабленню напруги та покращенню емоційного стану студентів.
На завершення студентам було запропоновано написати есе-рефлексію на вивчення теми.
Проведене заняття було спрямоване на розвиток у здобувачів освіти полікультурної та інформаційної компетентності – адже здатність здійснювати міжособистісну та професійну комунікацію на англійській мові відкриває для них ширші можливості. Вивчення англійської мови у коледжі є однією із ключових у підготовці сучасного фахівця у галузі мистецтва та дизайну , сприяє її популяризації як мови міжнародного спілкування. Адже членство нашої держави в ЄС неможливе без підвищення її статусу у всіх сферах життя.
Ділилася досвідом роботи Ольга ГУЛЕЙ, викладач вищої категорії, «викладач-методист»
Завідувачка НМК Олена КРУГЛЮК