Потреба у ювелірних прикрасах для кожного суспільства у всі часи залишається актуальною, ювелірні вироби були і залишаються атрибутом достатку, вишуканості, культури, завжди милували та зачаровували людське око грою світла на камінні та металі, досконалістю форм та ліній і своєю майстерністю виконання. Сьогодні ювелірні прикраси стали доступними більшості людства, являючись одночасно не тільки носіями певних матеріальних цінностей, але й творами високого мистецтва – водночас з масовим виробництвом прикрас присутнє і унікально-ексклюзивне виготовлення мистецьких творів. І така тенденція щорічно збільшується створюючи широкий вибір, асортимент та відповідну конкуренцію на ювелірному ринку.
Значний внесок в ювелірну галузь виробництва України робив і робить Вижницький фаховий коледж мистецтв та дизайну імені Василя Шкрібляка, випускники якого завжди затребувані серед великих і малих ювелірних підприємств.
Відділ „Художня обробка металу” був створений у 1955 році в училищі прикладного мистецтва міста Вижниці. На той час молоді викладачі зуміли організувати на науковій основі вивчення учнями різноманітних технік художньої обробки металів – чеканка, гравіювання, литво, також дуже популярними були філігрань, фініфть, гальванопластика. Багато важили в підготовці висококваліфікованих фахівців художньої обробки металу у Вижниці викладачі Шишкіни Олексій Ілліч та Зоя Анатолівна, Жуковський Едуард Федорович, Беренфельд Леонід Якович, Воронюк Володимир Анатолійович, Прокопчик Павло Геннадійович, Попюк Ілля Остапович та інші. Талановитість і самовідданість цих та інших викладачів сприяла творчому росту відділу. З’являються творчі успіхи у студентів, асортимент виробів художньої обробки металу розширювався. Знаючі педагоги та вмілі організатори користувалися високою повагою студентів та викладачів коледжу.
Але у кінці 90 –х, початку 2000 років, із зміною тенденцій ринку праці, актуальності тих чи інших технік художньої обробки металу та у зв’язку із кризою спеціалізації в цілому, були прийняті рішення про зміну траєкторії розвитку із загальної художньої обробки металу на більш вузьку (в даному контексті) – ювелірну справу. Дані зміни дали спеціалізації творчий ріст.
Підготовка художників-ювелірів у Вижницькому фаховому коледжі мистецтв та дизайну набула більш професійно-виробничих рис. Яскравим доказом цього є те, що студенти коледжу є переможцями Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів ескізів на кращий ювелірний дизайн. Ювелірна справа у стінах коледжу поступово удосконалюється і разом із нею змінюється дизайн виробів. З кожним роком можна прослідкувати різноманітність технік виконання, застосування вставок з дорогоцінних та напівдорогоцінних каменів, холодних та гарячих емалей. Покращується та удосконалюється матеріальна база спеціалізації ювелірної справи.
Після закінчення коледжу перед випускниками спеціалізації «художня обробка металу (ювелірна справа)» відкриваються двері українських авторитетних ювелірних підприємств, малих підприємств та власних майстерень, працевлаштування на ювелірних підприємствах Європи та Америки, що підтверджує високий рівень підготовки випускників-ювелірів коледжу.
Іван Задорожний
викладач композиції та професійної майстерності
Художник-ювелір. Член спілки дизайнерів України. Член спілки майстрів народного мистецтва України. Постійний представник Вижницького коледжу в Асоціації ювелірів України, член журі всеукраїнських ювелірних конкурсів з 2009 року.
Освіта – вища освіта, Південно-український державний педагогічний університет ім. К.Д.Ушинського 2001 р.
Освітня кваліфікація – викладач вищої категорії, викладач-методист. Стаж роботи у коледжі 25 років.
ВасильТанасійчук
завідувач навчально-виробничими майстернями спеціалізації «Художня обробка металу».
Іванна Дуркіна
викладач композиції та професійної майстерності
Освіта – ВКПМ ім. В.Ю. Шкрібляка; факультет архітектури, будівництва та декоративно-прикладного мистецтва Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.
Освітня кваліфікація – «спеціаліст ІІ категорії». Стаж роботи в коледжі – 4 роки. Вивчає та впроваджує традиції майстрів-ювелірів, поєднує їх із сучасними новітніми підходами в даній галузі мистецтва.